Heb jij een Nefit Topline geproduceerd in 2006 t/m 2009?

Wellicht heb je al iets vernomen via de media, maar vorige week heeft cv-ketelfabrikant Nefit alle installateurs aangeschreven om zo snel mogelijk de originele branders te vervangen van de types:
– Nefit Topline HR25
– Nefit Topline HR30
– Nefit Topline Compact HRC25
– Nefit Topline Compact HRC30
– Nefit Topline Aquapower HRC25
– Nefit Topline Aquapower HRC30
– Nefit Topline Aquapower Plus HRC25
– Nefit Topline Aquapower Plus HRC30

Het gaat om de exemplaren van Nefit Topline geproduceerd van 2006 t/m 2009.

Uit markt-monitoring door Nefit van bovengenoemde type toestellen is gebleken dat, wanneer de branderklemmen na het uitvoeren van onderhoud niet juist worden gesloten, de brander niet altijd voldoende wordt afgesloten. Hierdoor kunnen binnenin het toestel rookgassen ontsnappen, waardoor smeltschade kan ontstaan aan de binnenzijde van het toestel.

Sinds eind 2009 worden er aangepaste branders geproduceerd. In veel gevallen is de brander de afgelopen jaren al door de Romijnders of door de servicedienst van Nefit vervangen voor een aangepaste brander, die onjuiste sluiting van de brander voorkomt. Nog niet alle betrokken branders zijn vervangen. Wij willen nu ook de resterende โ€˜versie 1โ€™-branders uit voorzorg uit de markt halen.

In opdracht van Nefit zal Romijnders deze vervanging uitvoeren tijdens het eerstvolgende servicebezoek of reguliere onderhoud. Deze vervanging is kosteloos.

Goed onderhoud is cruciaal voor een goede en veilige werking van het cv-toestel. Wij schrijven dan ook voor om minimaal een keer per twee jaar onderhoud te laten uitvoeren. Indien je geen regulier onderhoud laat uitvoeren, raden wij je aan om zelf contact met ons op te nemen, zodat er een afspraak ingepland kan worden.

Nefit en Romijnders realiseren dat deze actie voor jou ongemak meebrengt, maar veiligheid voor jou als gebruiker is voor ons en de fabrikant de hoogste prioriteit. Indien de brander van uw TopLine-toestel na 2009 al is vervangen, dan is opnieuw vervangen niet nodig. In dat geval hoeft er geen actie ondernomen te worden.

Serviceteam Romijnders

Sluit nu binnen 5 minuten een onderhoudscontract af